اصول استاد قائینی
موضوعها
- مجرای دلالت اقتضاء (0 پاسخها:)
- ثمرات متعدد بحث مشتق (2 پاسخها:)
- تحمیل معنای زائد بر اطلاق (4 پاسخها:)
- الغاء خصوصیت از الفاظ وارده در روایات (0 پاسخها:)
- خصوصیت قید غالبی (0 پاسخها:)
- قائلین به جواز بلکه گاهی ظهور استعمال مشترک در معانی متعدده (0 پاسخها:)
- استعمال لفظ مشترک در معانی متعدده، ممکن و ظاهر است!!! (0 پاسخها:)
- تحقق اشتراک لفظی در همه لغات، امری ضروری است (0 پاسخها:)
- تسامح در تطبیق (5 پاسخها:)
- ریاء در جزء مستحب موجب بطلان کل عمل است (1 پاسخ:)
- تفاوت های عملی بین جزء مستحب و مستحب مستقل درضمن عمل (0 پاسخها:)
- اصل حقیقت موضوعیتی ندارد (0 پاسخها:)
- وضع از قبیل رفض القیود است (0 پاسخها:)
- اشکال شهید صدر به علامیت تبادر (0 پاسخها:)
- اشکالات مرحوم امام به عوارض ذاتی در تعریف موضع علم (0 پاسخها:)
- بهترین تصویر جامع در بحث صحیح و اعم (0 پاسخها:)
- ثمرات بحث از حقیقت شرعیه در ابواب مختلف فقه (1 پاسخ:)
- ثمره بحث ازحقیقت شرعیه در باب خمس (0 پاسخها:)
- ارکان تبادر (0 پاسخها:)
- تمایز علوم به تمایز محمولات (0 پاسخها:)
- مرحوم آخوند:تمایز علوم به تمایز موضوعات (0 پاسخها:)
- شبهه مفهومیه امکان ندارد!!! (1 پاسخ:)
- در علامیت حمل، لفظ بر معنا حمل می شود و اتحاد اعتباری لحاظ می شود (0 پاسخها:)
- بیانی جدید در کیفیت حمل اولی: اتحاد در معنا نیست!! (0 پاسخها:)
- با گذشت 1400 سال از زمان صدور متون دینی فهم ما چه حجیتی دارد (4 پاسخها:)
- سه مناقشه به اشکال شهید صدر در علامیت تبادر (0 پاسخها:)
- دو اشکال بدیع از استاد قائینی به علامیت تبادر (0 پاسخها:)
- اجماع مدرکی حجت است (0 پاسخها:)
- فرق مختصر تبادر و صحت حمل و اطراد (0 پاسخها:)
- سیره متشرعه الآن حجت است هر چند احراز اتصال آن نشود!! (2 پاسخها:)
- هر چند معنای حرفی خاص باشد، اما قابل تقیید است (0 پاسخها:)
- وضع خاص و موضوع له خاص در حروف چه معنایی دارد؟؟!! (0 پاسخها:)
- عرض ذاتی بودن مسائل، دلیل خروج منطق از علم اصول (0 پاسخها:)
- مرحوم آخوند علم منطق را داخل در اصول می داند؟؟!! (2 پاسخها:)
- مرحوم آخوند باید موضوعیت ادله اربعه برای اصول را بپذیرد!! (0 پاسخها:)
- عدم تعقل اخذ اجرت بر واجبات (1 پاسخ:)
- انقلاب نسبت حل تعارض یا ایجاد تعارض (0 پاسخها:)
- عدم مرجحیت مخالفت با عامه (1 پاسخ:)
- عدم حجیت فتوای فقیه بر عامی (0 پاسخها:)
- علی القاعده بودن تعدی از مرجحات منصوصه (0 پاسخها:)
- غلبه وجود موجب اختصاص عام به اغلب نمی شود (0 پاسخها:)
- اختصاص مرجح صفاتی به عصر حضور (1 پاسخ:)
- ثمره بحث از مقتضای اصل ثانوی در کلام مرحوم شهید صدر (0 پاسخها:)
- عدم ارتباط روایت حارث بن مغیره بر فرض تعارض (2 پاسخها:)
- فقه الحدیث مکاتبهی حمیری (0 پاسخها:)
- عدم احتمال خبر مخالف،شرط تمسک به اطلاق مقامی (0 پاسخها:)
- اظهر روایات دال بر تخییر در خبرین متعارضین (0 پاسخها:)
- اشکال به شهید صدر و استاد در اصل ثانوی متعرضین (0 پاسخها:)
- حجیت هر دو دلیل متعارض (0 پاسخها:)
- معنای مدلول التزامی و مطابقی فرد مردد (0 پاسخها:)