28-خرداد-1399, 11:40
آیت الله شبیری راجع به معلی بن محمد فرموده اند:در وثاقت معلی بن محمد بصری اختلاف است که ما او را ثقه می دانیم.و دلیل آن هم اکثار روایت حسین بن محمد بن عامر که ثقه واستاد کلینی است از ایشان می باشد.هم چنین احمد بن ادریس هم که از مشایخ کلینی است از او اکثار دارد علاوه بر اینکه نجاشی راجع به او گفته است کتبه قریبه گویا ظاهرش این است که قریب به ثواب است.تنها مانعی که هست کلام نجاشی پیرامون اوست که فرموده مضطرب الحدیث و المذهب.این کلام به نظر ما مخل به وثاقت نیست زیرا جمع آوری روایات غیر معروف و منکر در کنار احادیث معتبر مخل به وثاقت نیست.(درس خارج نکاح ج4ص 1396)