مباحثه، تالار علمی فقاهت

نسخه‌ی کامل: شرط حجیت اجماع مرکب
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شرط حجیت اجماع مرکب
به ما تا زمانی که اجماع مرکّب به اجماع بسیط بازگشت نکند، معتبر نیست. در مورد زکات غلات یتیم و زکات مواشی یتیم، معلوم نیست در زمان معصومین علیهم السلام مطلبی وجود داشته که حکم غلّات و مواشی باید متحّد باشد و اگر واجب باشد، هر دو واجب اند و اگر مستحب باشد، هر دو مستحب اند لذا بر فرض وجود اجماع مرکب، این اجماع مرکب به اجماع بسیط باز نمی گردد.
جلسه 62 مورخ 20/10/1400