عدم دلیل بر تعبدی بودن غالب عبادات - نسخه قابل چاپ +- مباحثه، تالار علمی فقاهت (http://mobahathah.ir) +-- انجمن: بخش فقه (http://mobahathah.ir/forumdisplay.php?fid=5) +--- انجمن: مباحثات دروس خارج فقه (http://mobahathah.ir/forumdisplay.php?fid=9) +---- انجمن: فقه استاد گنجی (http://mobahathah.ir/forumdisplay.php?fid=13) +---- موضوع: عدم دلیل بر تعبدی بودن غالب عبادات (/showthread.php?tid=1209) |
عدم دلیل بر تعبدی بودن غالب عبادات - سید رضا حسنی - 5-دي-1397 استاد گنجی: غالب عبادات مانند روزه و زکات و خمس و .....هیچ دلیلی بر تعبدی بودن و اینکه باید برای رضای خدا و نیت امر به جا آورده شوند، ندارند. تنها دلیلی که بر تعبدی و قربی بودن این عبادات وجود دارد، ارتکاز متشرعه و تسالم است. RE: عدم دلیل بر تعبدی بودن غالب عبادات - مومن - 10-دي-1397 به چه جهت این ارتکاز را در امر به معروف نمی پذیرند؟؟ اگر دلیلی بر تعبدی بودن خمس و زکات نیست، چرا آن را مانند مالیات دولتی توصلی ندانیم؟ به نظر می رسد ارتکاز قطعی در تمامی این موارد نیازمند اثبات است |