26-مهر-1397, 15:11
مرحوم آخوند بعد از عدم فایده داشتن تعریف مطلق، موارد مطلق را می شمارد.
در نهایت نظرشان این است که اسم جنس و علم جنس و لام جنس بر طبیعت مهمله و نکره بر طبیعت به قید وحدت دلالت می نماید که با احراز مقدمات حکمت بر سریان دلالت دارد.
چرا اطلاق در افعال بررسی نمی شود. اطلاق اکرم ، بر افراد اکرام نمودن مسلم است لکن بحث نمی شود.
در نهایت نظرشان این است که اسم جنس و علم جنس و لام جنس بر طبیعت مهمله و نکره بر طبیعت به قید وحدت دلالت می نماید که با احراز مقدمات حکمت بر سریان دلالت دارد.
چرا اطلاق در افعال بررسی نمی شود. اطلاق اکرم ، بر افراد اکرام نمودن مسلم است لکن بحث نمی شود.