10-دي-1397, 08:43
مرحوم آخوند می فرمایند دلیل استصحاب اخص از قرعه است؛ زیرا استصحاب مختص به موارد تحقق علم به حالت سابقه است ولی قرعه اعم است
اما به ذهن می آید با توجه به اختصاص لبی قرعه به شبهات موضوعیه، نسبت قرعه و استصحاب عموم من وجه شود و این مقید لبی حد اقل محتمل الاتصال است و موجب می شود اعم بودن قرعه بر استصحاب احراز نشود.
اما به ذهن می آید با توجه به اختصاص لبی قرعه به شبهات موضوعیه، نسبت قرعه و استصحاب عموم من وجه شود و این مقید لبی حد اقل محتمل الاتصال است و موجب می شود اعم بودن قرعه بر استصحاب احراز نشود.