23-آذر-1399, 00:51
مرحوم شیخ وقتی که روایات خیار تاخیر را مطرح میکند چهار مورد را ذکر میکند که سه روایت تعبیر به لا بیع له امده است و در یکی لا بیع بیهما امدهاست. مرحوم شیخ به همین لا بیع له استناد میکند و میگوید مراد از لا بیع نفی جنس نیست بلکه نفی لزوم است زیرا بطلان نسبت به بایع فقط معنا ندارد پس باید نفی لزوم باشد تا معنا پیدا میکند بعد اشکال مطرح میکند که در یک روایت بینهما دارد و بطلان معنا ندارد.
آیا بین این دو تعبیر تعارض وجود دارد؟ اگر تعارض وجود دارد کدام مقدم میشود؟
مکاسب چ 5 ص 220
آیا بین این دو تعبیر تعارض وجود دارد؟ اگر تعارض وجود دارد کدام مقدم میشود؟
مکاسب چ 5 ص 220