19-فروردين-1397, 19:40
بزرگوار لطفا درصدی احتمال بدهید که مطلب شما جواب دارد و درصدی احتمال بدهید که جواب آن در مطالبی که گفته شد باشد و درصدی در مطالب سابق دقت کنید. فرمایش اخیر شما به روشنی گویای این است که عرض بنده مفهوم واقع نشده است. مکررا عرض شد که محذور در اختصاص به سادات در جمیع شرایط است ولی فتوای مشهور این نیست و آن چیزی که فرموده اید که مشهور تصرف در سهم سادات را جائز نمی دانند؛ یعنی با وجود مستحق از سادات نمی توان در غیر سادات مصرف کرد و مگر عرض بنده با این تنافی داشت؟؟؟؟مگر عرض نکردم که رفع فقر سادات مصرف مقدم بر سائر مصارف است؟؟؟
متاسفانه عبارات حضرت عالی در این مباحثه دقت لازم برای بحث فقهی را ندارد. اول می فرمایید اختصاص به سادات عقلا قبیح است؛ بعد می فرمایید اگر نص باشد ادعای قبح عقلی بی جهت است؛ بعد می فرمایید جعل سهم سادات در مقدمه ی عقلی، "بعید" شمرده شده و خلاف حکمت تلقی شده است....
به هر حال، جواب سابق روشن است و نیازی به تکرار آن نیست.
متاسفانه عبارات حضرت عالی در این مباحثه دقت لازم برای بحث فقهی را ندارد. اول می فرمایید اختصاص به سادات عقلا قبیح است؛ بعد می فرمایید اگر نص باشد ادعای قبح عقلی بی جهت است؛ بعد می فرمایید جعل سهم سادات در مقدمه ی عقلی، "بعید" شمرده شده و خلاف حکمت تلقی شده است....
به هر حال، جواب سابق روشن است و نیازی به تکرار آن نیست.