29-آبان-1399, 20:57
دلیل اولتون (جاویدان بودن اسلام) منافاتی ندازد با این که استناد ما به گلمات معصومین علیهم السلام به نحو انسدادی باشد و قایلین به انسداد هم جاویدانی بودن را قبول دارند.
در مورد دلیل دوم هم ممکن است در زمان های اهل بیت علیهم السلام تفاوت جدی در. قید و قیود وجود نداشته و این قابل قیاس با زمان ما که پر از مسایل مستحدثه است میباشد.
دلیل سوم هم همینطور است یعنی حفظ کتب معنایش این نیست که در فضای پر از تغییر و تحولات هم این کتب قابل استفاده است جون معنای این روایت استفاده فی الجمله از این کتب است نه بالجمله.
در مورد دلیل دوم هم ممکن است در زمان های اهل بیت علیهم السلام تفاوت جدی در. قید و قیود وجود نداشته و این قابل قیاس با زمان ما که پر از مسایل مستحدثه است میباشد.
دلیل سوم هم همینطور است یعنی حفظ کتب معنایش این نیست که در فضای پر از تغییر و تحولات هم این کتب قابل استفاده است جون معنای این روایت استفاده فی الجمله از این کتب است نه بالجمله.