24-فروردين-1397, 23:30
(24-فروردين-1397, 12:13)حسین بن علی نوشته: استاد به تبع مشهور میگویند جواز نپوشاندن ملازمه با جواز نظر ندارد و لذا نگاه به بدن مرد حرام است ولی پوشاندن برای او لازم نیست
به همین جهت حقیر از تعبیر «شاهد» استفاده کردم (نه «دلیل»).
اما گذشته از این، آیا اگر نگاه مرد نامحرم به صورت آن حضرت حرام بود، هر چند که پوشاندن صورت بر ایشان فی حد نفسه واجب نبوده باشد، آن حضرت جهت عدم تحقق حرام (ولو از باب نهی از منکر عملی)، صورت خود را پنهان نمینمودند؟
به نظر میرسد عدم پوشاندن صورت از جانب آن حضرت، کاملا دلالت عرفی بر اشکال نداشتن نگاه شخص به صورت ایشان دارد.