2-بهمن-1397, 09:10
(2-بهمن-1397, 01:48)مهدی خسروبیگی نوشته: القرعه لکل امر مشکل این تعبیر عام است و استاد قائینی فرمودند باید مدلول استعمالی قرعه با استصحاب لحاظ شود که در اینصورت استصحاب اخص است
به نظر این پاسخ تمام نباشد، چون در بیان دوستمون عام بودن دلیل قرعه نفی نشده است، بلکه بیان ایشان اینه که این دلیل عام یک قرینه لبیه دارد که در حکم قرینه متصله است و همین قرینه، موجب می شود که عمومیت دلیل به گونه ای تخصیص بخورد و به یک حصه از آن عام اختصاص داشته باشد.
اللهم عجل لولیک الفرج