23-بهمن-1397, 22:55
(آخرین تغییر در ارسال: 23-بهمن-1397, 23:00 توسط حسین بن علی.)
به نظر می رسد آنچه محقق همدانی فرمودند حتی اگر کلیت هم داشته باشد دلیل محسوب نمی شود وصرف استحسان است مگر اینکه از تجویز دو فعل تخییری که یکی سخت تر از دیگری باشد افضلیت را بر داشت کنیم
علاوه بر اینکه ممکن است مسافر نماز ظهر جمعه را به جماعت بخواند بنابر این جماعت بودن نماز جمعه نیز نمی تواند افضلیت آن را اثبات کند
علاوه بر اینکه ممکن است مسافر نماز ظهر جمعه را به جماعت بخواند بنابر این جماعت بودن نماز جمعه نیز نمی تواند افضلیت آن را اثبات کند