14-فروردين-1392, 12:10
(آخرین تغییر در ارسال: 28-فروردين-1392, 20:31 توسط سید محمود فریمانه.)
بسم الله الرحمن الرحیم
مبنای تعارض درست است ( البته فی الجملة )، زیرا همانطور که شک در بقاء مجعول ناشی است از شک در جعل زائد، کذلک شک در جعل زائد هم به خاطر این است که نمی دانیم مجعول سابق استمرار داشته یا نه ، فیتعارضان لان الشک فی کل منهما مسبب عن الشک فی آآخر.
مبنای تعارض درست است ( البته فی الجملة )، زیرا همانطور که شک در بقاء مجعول ناشی است از شک در جعل زائد، کذلک شک در جعل زائد هم به خاطر این است که نمی دانیم مجعول سابق استمرار داشته یا نه ، فیتعارضان لان الشک فی کل منهما مسبب عن الشک فی آآخر.