امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عام و خاص و عمومات
#2
علیکم السلام و الرحمه و الاکرام .
ظاهرا مراد از دلیل عام تحریم ازدواج با غیر مسلمان است این حکم عام نسبت به یهود و نصاری استثناء شده است مراد از خاص هم این است. وقتی فقط یهود و نصاری به واسطه ی دلیل خاص استثناء شده باشند طبعا صابئین تحت حکم عام حرمت تزویج هستند
در اول پاراگراف هم میگن ممکنه گفته بشه همین که ما شک داریم که صابئین داخل در حکم استثناء هستند سبب بشه اصلا شک کنیم که دلیل عام حرمت تزویج شامل اونها میشود یا خیر؟حال که شک در داخل شدن در دایره ی حرمت تزویج داریم تمسک کنیم به اصاله الاباحه و بگوییم ازدواج با آنها جایز است ولی انصاف این است که صابئین غیر از یهود و نصاری هستن
پاسخ
 سپاس شده توسط یا سلام ، حسین .


پیام‌های این موضوع
عام و خاص و عمومات - توسط یا سلام - 4-مرداد-1399, 20:56
RE: عام و خاص و عمومات - توسط عرفان عزیزی - 5-مرداد-1399, 10:35

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان