30-مهر-1395, 10:27
عجيب ترين شخصی که در رجال دیدم ابو الجارود است( البته به جز ابو عمر زاهد)
به جز اینکه درباره ی او گفتار فراوان است ولی انچه عجیب تر است سخن ابن غضایری است
او می گوید اصحاب به انچه محمد بن بکر ارحبی از ابو الجارود نقل می کنند اعتماد دارند.
ارحبی سنه ۹۴ به دنیا می اید و ۱۷۱ می میرد.
هم شیعه و هم سنی نقل کرده اند لقبه الباقر بالسرحوب
پس انچه نجاشی گفته نمی تواند درست باشد
پس اساسا معلوم نیست ارحبی قبل از تغیر از او حدیث شنیده باشد
ایضا وصیتی در مکاتیب نقل شده که امام باقر به او وصیت کرده اند
روایاتی نقل می کند که از انها بوی غلو می اید
اصلا معلوم نیست او داعی به زید بوده یا محمد بن عبدالله بن الحسن
می گویند او قایل به وصف بوده نه تسمیه ولی من هر چه کتاب از طرفدارانش چه از قدمایشان چه از معاصرینمان خوانده ام همگی به نص و تسمیه معتقد بودند و اصلا اثبات می کرده اند در کتابهایشان تسمیه را مثل دیباج الوضی
از همه عجیب تر نقل هایی وجود دارد که می گوید او قبل از سنه ۱۲۰ مرده است و این بر اساس راویان و مروی عنه ها اصلا بعید نیست بلکه محتمل تر از سخن بخاری است
و الله اعلم
به جز اینکه درباره ی او گفتار فراوان است ولی انچه عجیب تر است سخن ابن غضایری است
او می گوید اصحاب به انچه محمد بن بکر ارحبی از ابو الجارود نقل می کنند اعتماد دارند.
ارحبی سنه ۹۴ به دنیا می اید و ۱۷۱ می میرد.
هم شیعه و هم سنی نقل کرده اند لقبه الباقر بالسرحوب
پس انچه نجاشی گفته نمی تواند درست باشد
پس اساسا معلوم نیست ارحبی قبل از تغیر از او حدیث شنیده باشد
ایضا وصیتی در مکاتیب نقل شده که امام باقر به او وصیت کرده اند
روایاتی نقل می کند که از انها بوی غلو می اید
اصلا معلوم نیست او داعی به زید بوده یا محمد بن عبدالله بن الحسن
می گویند او قایل به وصف بوده نه تسمیه ولی من هر چه کتاب از طرفدارانش چه از قدمایشان چه از معاصرینمان خوانده ام همگی به نص و تسمیه معتقد بودند و اصلا اثبات می کرده اند در کتابهایشان تسمیه را مثل دیباج الوضی
از همه عجیب تر نقل هایی وجود دارد که می گوید او قبل از سنه ۱۲۰ مرده است و این بر اساس راویان و مروی عنه ها اصلا بعید نیست بلکه محتمل تر از سخن بخاری است
و الله اعلم