26-مهر-1395, 16:18
مرحوم آخوند در مبحث اطلاق و تقیید در ضمن شمارش موارد مطلق، فراگیری اسم جنس و نکره ومعرفه به ال جنس را می پذیرد.
سوال : با توجه به اینکه اسم جنس یا در قالب نکره است و یا در قالب معرفه به ال جنس، می توان گفت اسم جنسی که نکره باشد یا معرفه به ال جنس، از موارد مطلق است؟
یعنی صرف اسم جنس بودن دلیل بر اطلاق نیست؟
سوال : با توجه به اینکه اسم جنس یا در قالب نکره است و یا در قالب معرفه به ال جنس، می توان گفت اسم جنسی که نکره باشد یا معرفه به ال جنس، از موارد مطلق است؟
یعنی صرف اسم جنس بودن دلیل بر اطلاق نیست؟