استاد شهیدی فرمودند:
برخی از اعلام همانند آیه الله زنجانی قائلند که لا حرج در محرمات جاری نمیشود و ادله ای بر آن ذکر می کنند از جمله اینکهآیه شریفه« ما جعل علیکم فی الدین من حرج» فقط در مواردی صادق است که جعل بر ذمه مطرح باشد و در محرمات تکلیفی بر ذمه نیست بلکه حرمت جعل میشود
ولی این کلام صحیح نیست زیرا در روایتی در باب حج اینگونه آمده است: الرجل یرید اسباغ الوضوء فیسقط منه الشعر والشعرتان قال لاباس .. ما جعل علیکم فی الدین من حرج
بنابر این در این روایت آیه شریفه و قاعده لا حرج بر کندن مو که از محرمات در حال احرام است تطبیق شده است
برخی از اعلام همانند آیه الله زنجانی قائلند که لا حرج در محرمات جاری نمیشود و ادله ای بر آن ذکر می کنند از جمله اینکهآیه شریفه« ما جعل علیکم فی الدین من حرج» فقط در مواردی صادق است که جعل بر ذمه مطرح باشد و در محرمات تکلیفی بر ذمه نیست بلکه حرمت جعل میشود
ولی این کلام صحیح نیست زیرا در روایتی در باب حج اینگونه آمده است: الرجل یرید اسباغ الوضوء فیسقط منه الشعر والشعرتان قال لاباس .. ما جعل علیکم فی الدین من حرج
بنابر این در این روایت آیه شریفه و قاعده لا حرج بر کندن مو که از محرمات در حال احرام است تطبیق شده است