امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عدم دلیل بر تعبدی بودن غالب عبادات
#1
استاد گنجی:
غالب عبادات مانند روزه و زکات و خمس و .....هیچ دلیلی بر تعبدی بودن و اینکه باید برای رضای خدا و نیت امر به جا آورده شوند، ندارند. تنها دلیلی که بر تعبدی و قربی بودن این عبادات وجود دارد، ارتکاز متشرعه و تسالم است.
پاسخ
 سپاس شده توسط مومن
#2
به چه جهت این ارتکاز را در امر به معروف نمی پذیرند؟؟
اگر دلیلی بر تعبدی بودن خمس و زکات نیست، چرا آن را مانند مالیات دولتی توصلی ندانیم؟ به نظر می رسد ارتکاز قطعی در تمامی این موارد نیازمند اثبات است
پاسخ
 سپاس شده توسط سید رضا حسنی


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  شرطیت قبل بودن مشکوک برای غیر در قاعده تجاوز خیشه 2 210 1-بهمن-1402, 07:26
آخرین ارسال: خیشه
  محال بودن یا ضروری بودن تخییر بین اقل و اکثر و تطبیق آن تکبیرات سبع اول نماز خیشه 0 111 20-آذر-1402, 21:10
آخرین ارسال: خیشه
  اصل بر لزومی بودن احکامی که در روایات بیانیه آمده اند خیشه 0 92 28-آبان-1402, 21:57
آخرین ارسال: خیشه
  بررسی شرطیت شیعه بودن برای مؤذن خیشه 1 306 18-اسفند-1401, 12:15
آخرین ارسال: خیشه
  روایتی جالب از سهل الموونه بودن رفع کراهت محمد رضایی 7 1,373 9-آبان-1401, 07:07
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  مشروعیت نافله در صورت در وطن بودن دراول وقت سید رضا حسنی 0 1,921 17-اسفند-1397, 18:56
آخرین ارسال: سید رضا حسنی
  دلیل افضلیت نماز جمعه مسافر نسبت به حاضرین سید رضا حسنی 2 3,382 23-بهمن-1397, 22:55
آخرین ارسال: حسین بن علی
  فرض مسافر بودن تمامی افراد نماز جمعه سید رضا حسنی 5 5,369 22-بهمن-1397, 22:43
آخرین ارسال: سید محسن حائری

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان