20-آذر-1398, 10:57
پذیرش کلام علامه در ضبط اسماء، به خاطر فاصله زمانی زیاد ایشان با قدماء، از باب تعبد است. (علامه متوفای 726). اگر چه قبل از علامه، افرادی مثل ابن سکون و تا حدی ابن ادریس، بحث ضبط اسماء را داشته اند، لکن اولین کتابی که رسما تدوین شد، کتاب مرحوم علامه بوده است. البته جناب ابن داوود هم که معاصر علامه است، دارای کتاب رسمی و تدوین شده در این مباحث می باشد. امتياز رجال ابن داوود اين است كه كتاب رجال مرحوم شيخ به نسخه خطي شیخ نزد ايشان بوده است.
یکی از اشتباهاتی که در کتاب ابن داوود زیاد اتفاق افتاده است، نقل های ایشان از دو کتاب کشی و نجاشی است که مطلبی را از یکی نقل می کند، در حالی که در کتاب دیگری آمده است.
فقه استاد احمد مددی 25 شهریور 98
یکی از اشتباهاتی که در کتاب ابن داوود زیاد اتفاق افتاده است، نقل های ایشان از دو کتاب کشی و نجاشی است که مطلبی را از یکی نقل می کند، در حالی که در کتاب دیگری آمده است.
فقه استاد احمد مددی 25 شهریور 98