استاد فرمودند که به روایت مستدرک از کتاب درست بن ابی منصور اعتباری نیست زیرا ما به کتاب درست بن ابی منصور موجود طریقی نداریم . به عبارت دیگر : برای ما ثابت نیست که این کتاب موجود همان کتاب درست بن ابی منصور باشد که در کتب رجالی ذکر شده است .
لکن آیت الله زنجانی در بحث صوم خود ذیل بحث از روایتی که صاحب مستدرک از کتاب درست بن ابی منصور نقل کرده می فرمایند : «« برای اعتبار چنین رساله ها و اصلهایی ، اگر اسانید مذکور در آنها همان اسانید متعارف باشد و در کتب فهرست هم چنین رساله یا اصلی را به شخص صاحب رساله نسبت داده باشند ، کافی است و لازم نیست شخص نسخه ای که به دست می آید را حکم کنیم ، در ضمن بنای عقلاء در اثبات کتب نیز همین طریق است»».
کتاب الصوم ج 2 ص129
لکن آیت الله زنجانی در بحث صوم خود ذیل بحث از روایتی که صاحب مستدرک از کتاب درست بن ابی منصور نقل کرده می فرمایند : «« برای اعتبار چنین رساله ها و اصلهایی ، اگر اسانید مذکور در آنها همان اسانید متعارف باشد و در کتب فهرست هم چنین رساله یا اصلی را به شخص صاحب رساله نسبت داده باشند ، کافی است و لازم نیست شخص نسخه ای که به دست می آید را حکم کنیم ، در ضمن بنای عقلاء در اثبات کتب نیز همین طریق است»».
کتاب الصوم ج 2 ص129