امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نظر آقای شهیدی درباره زنازاده دانستن اهل تسنن
#1
آقای شهیدی میفرمایند:

در صحیحه ابی الحسن الحذاء چنین آمده است: "وَ عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْحَذَّاءِ قَالَ كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَسَأَلَنِي رَجُلٌ مَا فَعَلَ غَرِيمُكَ قُلْتُ ذَاكَ ابْنُ الْفَاعِلَةِ فَنَظَرَ إِلَيَّ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع نَظَراً شَدِيداً قَالَ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّهُ مَجُوسِيٌّ أُمُّهُ أُخْتُهُ فَقَالَ أَ وَ لَيْسَ ذَلِكَ فِي دِينِهِمْ نِكَاح.

می‌‌گوید: فردی نزد امام صادق علیه السلام از من پرسید بدهکارت چه کرد؟ گفتم: رها کن این زنازاده را. حضرت نگاه سنگین وغضب آلودی به من کرد، عرض کردم: جانم به قربانت، او فردی مجوسی هستند که نکاح مادر وخواهر را جائز می داند (بخشی از مجوسی‌ها که مزدکی بودند چنین عقیده ای داشته اند). حضرت (عذر مرا نپذیرفته و) فرمود: ولو چنین باشد، دین او چنین نکاحی را جائز دانسته است. 

وقتی امام تحمّل نمی‌کند فرزندِ کسی را که با خواهر خویش ازدواج کرده  و صاحب فرزند شده فقط و فقط به خاطر اینکه تدیّن به دین باطلی داشته است که چنین نکاحی را جائز می شمرد، زنا زاده بنامیم آیا در مورد مخالفین می فرماید تمامی اینها زنا زاده اند؟!

خب اهل سنتی که خمس ادا نمی کنند مانند همان مجوسی هستند، چرا که در دین و اعتقادشان چنین حکمی را قائل نیستند. 
و اینکه از آن حیث که پولی که متعلّقِ سهمِ امام علیه السلام هست را به مهریه ی زنانشان در آورده اند، لذا نکاحشان زناء محسوب می شود این تفسیری عرفانی است، نه اینکه واقعا مراد این باشد که مثلا به آنها گفته شود: مادر شما با بقال سرِ کوچه رابطه نامشروع داشته است!!!.
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اختلاف شدید در کلمات مرحوم آقای خویی رحمه الله در ملاک صدق زیاده و نقیصه رکوع و سجود یا علی مدد 0 178 5-خرداد-1402, 23:08
آخرین ارسال: یا علی مدد
  اشکال به مرحوم سید یزدی در یازده عدد دانستن واجبات نماز حسین بن علی 0 597 18-شهريور-1399, 12:58
آخرین ارسال: حسین بن علی
  عدم وجوب پرداخت خمس زمین خریداری شده در پردیسان و امثال آن در دیدگاه آقای سیستانی هادی اسکندری 0 1,355 28-دي-1398, 19:17
آخرین ارسال: هادی اسکندری
  مناقشه در دلیل آقای سیستانی بر تجویز در اراضی متسعه هادی اسکندری 0 983 25-دي-1398, 14:18
آخرین ارسال: هادی اسکندری
  دلیل جواز تصرف در اراضی متسعه از دیدگاه آقای سیستانی هادی اسکندری 0 1,051 24-دي-1398, 23:57
آخرین ارسال: هادی اسکندری
  نظر استاد شهیدی در مورد حکم تصرف با وجود خطای در تطبیق هادی اسکندری 0 865 5-دي-1398, 18:24
آخرین ارسال: هادی اسکندری
  تقریرات فقه استاد شهیدی 96-97 89195 0 2,291 13-تير-1397, 10:12
آخرین ارسال: 89195
  تناقض کلام آقای خویی در فقه و اصول در مفهوم وصف !! حسین بن علی 1 3,491 15-اسفند-1396, 07:56
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  توضیح آقای حکیم محمد 68 0 2,623 20-ارديبهشت-1396, 00:00
آخرین ارسال: محمد 68
  «رجال»  نظر آقای زنجانی درباره سلمة بن الخطاب علی اکبر 0 3,497 22-دي-1393, 01:50
آخرین ارسال: علی اکبر

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان