26-دي-1399, 16:46
مرحوم ابن شعبه ی حرانی در دیباچه ی تحف فرمودند: أسقطت الأسانيد تخفيفا و إيجازا و إن كان أكثره لي سماعا و لأن أكثره آداب و حكم تشهد لأنفسها.من سند احادیث را به خاطر تلخیص حذف کردم اگر چه که اکثر آن روایات را از طریق سماع شنیدم ودلیل دیگری هم وجود داشت وآن اینکه چون اکثر این روایات مربوط به آداب هست و اموری که خودش شاهد صدق دارد.در ادامه فرمودند: تلقوا ما نقله الثقات عن السادات بالسمع و الطاعة و الانتهاء إليه و العمل به.یعنی آنچه که ثقات از ائمه نقل کردند را اخذ کنید. فتأملوا معاشر شيعة المؤمنين ما قالته أئمتكم.پس ای گروه شیعه در آنچه که ائمه فرمودند تامل کنید.
ایشان این کتاب را مشتمل بر روایاتی دانستند که ثقات نقل کردند و ائمه فرمودند.
از آنجا که این شهادت محتمل الحس و الحدس می باشد حمل بر حس می شود لذا می توان تمام این روایات را از صادر از ائمه دانست.
ایشان این کتاب را مشتمل بر روایاتی دانستند که ثقات نقل کردند و ائمه فرمودند.
از آنجا که این شهادت محتمل الحس و الحدس می باشد حمل بر حس می شود لذا می توان تمام این روایات را از صادر از ائمه دانست.