4-آبان-1392, 21:35
در بحث اثبات برائت با استصحاب عدم جعل و جواب به مرحوم نائینی ره :
میفرمایند : مراد ما از استصحاب عدم جعل ، استصحاب کلی مجعول ان هم به نظر عرف است. ( و عرف هم نظر به خارج دارد )
و لکن بخطر ببالی :
از طرفی میفرمایید " مجعول کلی "
و از طرفی میفرمایید " به نظر عرف ( که نگاه به خارج میکند )"
خب اگر عرف نظر به خارج میکند و مصادیق را میبیند این دیگر کلی نیست بلکه جزیی است.
پس چگونه میفرمایید : مجعول کلی و از طرف دیگر میفرمایید : به نظر عرفی ؟
میفرمایند : مراد ما از استصحاب عدم جعل ، استصحاب کلی مجعول ان هم به نظر عرف است. ( و عرف هم نظر به خارج دارد )
و لکن بخطر ببالی :
از طرفی میفرمایید " مجعول کلی "
و از طرفی میفرمایید " به نظر عرف ( که نگاه به خارج میکند )"
خب اگر عرف نظر به خارج میکند و مصادیق را میبیند این دیگر کلی نیست بلکه جزیی است.
پس چگونه میفرمایید : مجعول کلی و از طرف دیگر میفرمایید : به نظر عرفی ؟
وبلاگ بحر الفقاهة moen1.persianblog.ir
(وبلاگ معین الحق. فقهی اجتماعی سیاسی..)
/wahhabism1.persianblog.ir نقد وهابیت
christ.persianblog.ir نقد مسیحیت
(وبلاگ معین الحق. فقهی اجتماعی سیاسی..)
/wahhabism1.persianblog.ir نقد وهابیت
christ.persianblog.ir نقد مسیحیت