امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اشکال اثبات برائت با استصحاب عدم جعل و جواب به مرحوم نائینی ره / مربوط به درس 4 ابان 92
#1
Rainbow 
در بحث اثبات برائت با استصحاب عدم جعل و جواب به مرحوم نائینی ره :

میفرمایند : مراد ما از استصحاب عدم جعل ، استصحاب کلی مجعول ان هم به نظر عرف است. ( و عرف هم نظر به خارج دارد )

و لکن بخطر ببالی :

از طرفی میفرمایید " مجعول کلی "

و از طرفی میفرمایید " به نظر عرف ( که نگاه به خارج میکند )"

خب اگر عرف نظر به خارج میکند و مصادیق را میبیند این دیگر کلی نیست بلکه جزیی است.

پس چگونه میفرمایید : مجعول کلی و از طرف دیگر میفرمایید : به نظر عرفی ؟
وبلاگ بحر الفقاهة   moen1.persianblog.ir  

 (وبلاگ معین الحق. فقهی اجتماعی سیاسی..)
/wahhabism1.persianblog.ir  نقد وهابیت
christ.persianblog.ir نقد مسیحیت
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی سه راه بر اثبات توثیق عمر بن حنظله سید رضا حسنی 0 329 21-فروردين-1398, 14:25
آخرین ارسال: سید رضا حسنی
  بیانی از محقق اصفهانی برای اثبات تخییر استمراری در تعارض سید رضا حسنی 1 607 18-فروردين-1398, 12:49
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  نکته علمی  بیان مرحوم هاشمی بر انقلاب نسبت و مناقشه در آن سید رضا حسنی 0 460 11-بهمن-1397, 12:46
آخرین ارسال: سید رضا حسنی
  نقد کلام مرحوم تبریزی در عرفی دانستن جمع در یک مورد سید رضا حسنی 1 807 10-آذر-1397, 08:34
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  نقد نظریه ی اصاله التطابق بین ثبوت و اثبات سید رضا حسنی 0 663 24-آبان-1397, 15:52
آخرین ارسال: سید رضا حسنی
  اشکال  نقدی بر اطلاق کلام مرحوم امام در خطابات قانونیه ابو الخیر 4 1,963 18-اسفند-1396, 14:38
آخرین ارسال: سید محسن حائری
  اشکال  جریان نادرست استصحاب در اطراف علم اجمالی vahidabed 0 991 22-بهمن-1396, 16:45
آخرین ارسال: vahidabed
  اقسام حکومت در کلام مرحوم خویی مهدی منصوری 0 940 17-بهمن-1396, 15:53
آخرین ارسال: مهدی منصوری
  «رجال»  بررسی راههای اثبات وثاقت مسعده بن صدقه فقه جواهری 0 894 15-دي-1396, 07:54
آخرین ارسال: فقه جواهری
  «تقریر»  درس خارج اصول استاد شهیدی سال تحصیلی 96-1395 بحث استصحاب احمدرضا 117 63,371 27-فروردين-1396, 11:58
آخرین ارسال: احمدرضا

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان