ارسالها: 267
موضوعها: 120
تاریخ عضویت: آبان 1393
اعتبار:
10
سپاس ها 87
سپاس شده 82 بار در 66 ارسال
14-اسفند-1393, 10:57
(آخرین تغییر در ارسال: 15-اسفند-1393, 19:17 توسط حسین بن علی.)
با توجه به این آیه
وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإيمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ ما أَلَتْناهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِما كَسَبَ رَهينٌ (21
وروایاتی که مضمونشان ملحق نمودن ذریه به درجه والدین است می توان تمامی سادات مومن را در بهشت هم درجه ائمه دانست همانند روایات
قصزت الابناء عن عمل الابا<....
ارسالها: 3
موضوعها: 1
تاریخ عضویت: آذر 1393
اعتبار:
0
سپاس ها 1
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
حجیت ظهور در جائی که مطلوب کشف قطعی واقع است ( مثل مقام که مطلوب قطع به این قضیه است نه اقامه حجت بر آن ) اثر ندارد ، اللهم الا بلحاظ جواز الاخبار
ارسالها: 4
موضوعها: 1
تاریخ عضویت: ارديبهشت 1393
اعتبار:
1
سپاس ها 11
سپاس شده 4 بار در 3 ارسال
دلیل اعمّ از مدّعی است چون شامل افرادی که مادر آنها هاشمی باشد فنزل هم میشود شاید من و شما رو هم بگیره پس فضیلتی برای سادات مصطلح نیست...
ارسالها: 267
موضوعها: 120
تاریخ عضویت: آبان 1393
اعتبار:
10
سپاس ها 87
سپاس شده 82 بار در 66 ارسال
17-اسفند-1393, 09:27
(آخرین تغییر در ارسال: 17-اسفند-1393, 09:50 توسط حسین بن علی.)
مراد بنده
1سادات به معنای اعم بود حتی میرزا ها
2قطعا مراد از آیه الحاق در بهشت است به دلیل مُتَّكِئينَ عَلى سُرُرٍ مَصْفُوفَةٍ وَ زَوَّجْناهُمْ بِحُورٍ عينٍ (20)
وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإيمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ ما أَلَتْناهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِما كَسَبَ رَهينٌ (21)
وَ أَمْدَدْناهُمْ بِفاكِهَةٍ وَ لَحْمٍ مِمَّا يَشْتَهُونَ (22
3 روایات به این مضمون و مصرح به این معنا زیاد است وبه عنوان نمونه
روي عن النبيّ صلّى اللَّه عليه و آله انّ اللَّه يرفع ذرّية المؤمن في درجته و ان كانوا دونه لتقرّبهم عينه ثمّ تلا هذه الآية.
و في الكافي و الفقيه و التوحيد عن الصادق عليه السلام في هذه الآية قال قصرت الأبناء عن عمل الآباء فالحقوا الأبناء بالآباء لتقرّ بذلك أعينهم
اما بدی ها وگناهان مومن همگی تا قیامت پاک میشود و قصور عمل آنها هم جبران می شود وصد البته این منافاتی با آیه هل یستوی الذین یعملون و... ندارد کما اینکه هم درجه شدن با ائمه (کان معی فی درجتی یوم القیامه) که به نظرم برای زوار آنان در روایات آمده منافاتی با علو درجه آنان ندارد کما لا یخفی
ارسالها: 267
موضوعها: 120
تاریخ عضویت: آبان 1393
اعتبار:
10
سپاس ها 87
سپاس شده 82 بار در 66 ارسال
19-اسفند-1393, 20:35
(آخرین تغییر در ارسال: 19-اسفند-1393, 20:36 توسط حسین بن علی.)
به نظرم آیه مذکور نص در بهشت است
إِنَّ الْمُتَّقينَ في جَنَّاتٍ وَ نَعيمٍ (17)
فاكِهينَ بِما آتاهُمْ رَبُّهُمْ وَ وَقاهُمْ رَبُّهُمْ عَذابَ الْجَحيمِ (18)
كُلُوا وَ اشْرَبُوا هَنيئاً بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (19)
مُتَّكِئينَ عَلى سُرُرٍ مَصْفُوفَةٍ وَ زَوَّجْناهُمْ بِحُورٍ عينٍ (
2
اما در مورد دفع تنافی بنابر سوالی که بنده از بعض علماء از جمله آسید جواد شبیری پرسیدم مراداز این دسته روایات همنشین بودن با آنها در مکان و نعم ظاهری است وملازم بودن با آن بزرگواران است نه در درجه قرب ونعم معنوی وروحانی
به نظرم با وجود روایات فراوان اشکال ثبوتی در مطلب ....!!!!
ٍّ حَدَّثَنِي أَبِي عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ قَالَ: أَخَذَ النَّبِيُّ ص بِيَدِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ فَقَالَ مَنْ أَحَبَّنِي وَ أَحَبَّ هَذَيْنِ وَ أَبَاهُمَا وَ أُمَّهُمَا كَانَ مَعِي فِي دَرَجَتِي يَوْمَ الْقِيَامَة!!!
أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَا عَلِيُّ مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِي أَوْ بَعْدَ مَوْتِي أَوْ زَارَكَ فِي حَيَاتِكَ أَوْ بَعْدَ مَوْتِكَ أَوْ زَارَ ابْنَيْكَ فِي حَيَاتِهِمَا أَوْ بَعْدَ مَوْتِهِمَا ضَمِنْتُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَنْ أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا وَ شَدَائِدِهَا حَتَّى أُصَيِّرَهُ مَعِي فِي دَرَجَتِي.
قَالَ: يَا مِيثَمُ إِذاً تَكُونُ مَعِي فِي دَرَجَتِي.
ارسالها: 267
موضوعها: 120
تاریخ عضویت: آبان 1393
اعتبار:
10
سپاس ها 87
سپاس شده 82 بار در 66 ارسال
اگر مرادتان فقره اول است ادله کثیره شفاعت وروایاتی که ائمه فرموده اند اگر کسی گناهکار باشد هنگام مرگ یا در برزخ عذاب میشود وچیزی برای قیامت نمیماند کافی است(باب تعجیل عقوبت ذنئب )کافی مطلب اجماع امامیه است
فقره دوم هم نتیجه دعوی بود و دو روایت برای آن ذکر شده