باید گفت مفهوم جلال به طور دقیق روشن نیست ولی از مجموع روایات و قول لغویون می توان اینگونه استنباط کرد :
1. ابل، ناقه، بقر، شاة، دجاج، بطّه و سمک که غذایشان عذره ی انسانی باشد، قطعا مفهوم جلال بر آنها صادق است.
2. ابل، ناقه، بقر، شاة، دجاج، بطّه و سمک که غذایشان مدفوع حیوانات باشد، مصداق ظنی مفهوم جلال هستند.
3. سایر حیوانات مأکول اللحم که غذایشان عذره ی انسانی باشد، مصداق اطمینانی مفهوم جلال هستند.
4. سایر حیوانات مأکول اللحم که غذایشان مدفوع حیوانات باشد، مصداق ظنّی مفهوم جلال هستند.
5. حیوانات غیر مأکول اللحم که غذایشان عذره ی انسانی باشد، مصداق ظنّی مفهوم جلال هستند.
6. حیوانات غیر مأکول اللحم که غذایشان مدفوع حیوانات باشد، مصداق ظنّی مفهوم جلال هستند.[/font]
1. ابل، ناقه، بقر، شاة، دجاج، بطّه و سمک که غذایشان عذره ی انسانی باشد، قطعا مفهوم جلال بر آنها صادق است.
2. ابل، ناقه، بقر، شاة، دجاج، بطّه و سمک که غذایشان مدفوع حیوانات باشد، مصداق ظنی مفهوم جلال هستند.
3. سایر حیوانات مأکول اللحم که غذایشان عذره ی انسانی باشد، مصداق اطمینانی مفهوم جلال هستند.
4. سایر حیوانات مأکول اللحم که غذایشان مدفوع حیوانات باشد، مصداق ظنّی مفهوم جلال هستند.
5. حیوانات غیر مأکول اللحم که غذایشان عذره ی انسانی باشد، مصداق ظنّی مفهوم جلال هستند.
6. حیوانات غیر مأکول اللحم که غذایشان مدفوع حیوانات باشد، مصداق ظنّی مفهوم جلال هستند.[/font]