24-بهمن-1394, 15:18
نزاع من صغروی نیست. جاهل مرکب یا غافل دو قسم است یکی قاصر و دیگری مقصر. بنده عرض کردم کسی که در غفلتش تقصیر دارد معاقب بر تفویت واقع است اما مواردی که فرد تقصیر ندارد و قاصر است عذرش در پیشگاه خداوند پذیرفته است و غفلت قصوری عذر عقلی است.
برای یافتن کلمات شیخ می توانید به کلام شیخ در حجیت قطع حاصل از مقدمات عقلیه رجوع کنید و در چند جای دیگر رسائل. مرحوم آخوند نیز به شرح.
اگر پیدا نکردید بفرمایید آدرس دقیق ذکر کنم.
برای یافتن کلمات شیخ می توانید به کلام شیخ در حجیت قطع حاصل از مقدمات عقلیه رجوع کنید و در چند جای دیگر رسائل. مرحوم آخوند نیز به شرح.
اگر پیدا نکردید بفرمایید آدرس دقیق ذکر کنم.