امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ماندگاری حقیقت شیعه در بیان ایت الله حکیم و فیاض
#1
بسم الله الرحمن الرحیم
ماندگاری حقیقت شیعه
آیت الله سید محمد سعید حکیم فرمودند: حقیقت باقی خواهد ماند و فتنه ها مثل خس و خاشاک رد می شوند، روزی فتنه واقفه بود، آنها نماندند و شیعه امروز باقی است.
ایشان شواهدی را برای پایداری شیعه بر حق مثال هایی بیان کردند ازجمله اینکه فرمودند بنده فکر می کردم حمل جنازه ها به نجف اشرف از کارهایی است که امروزه شیعه ها انجام می دهند و سابقه نداشت سپس در کلام ابو غالب زُراری که مربوط به غیبت صغری است دیدم می گوید: «وصی دو نفر بودم تا آنها از بغداد و بعد از طواف به حرمین کاظمین به نجف آورده شود» در حالی که آن زمان حمل و نقل جنازه از بغداد به سامراء سخت از حمل جنازه در این زمان از نجف به لندن می باشد چون در مسیر طوائف متعصب حنبلی وجود داشت.
مثال دیگری که آیت الله حکیم برای مانگاری حق بیان کردند مطلبی از شیخ مفید بود. ایشان می فرمودند در کتاب شیخ مفید خواندم که: سنی ها به حنابله سه اشکال می کنند که شما مثل شیعیان هستید چون سه کار را انجام می دهید، 1. به زیارت قبور می روید 2. به معجزه اعتقاد دارید 3. به رؤیا اعتقاد دارید. سپس شیخ مفید با این سه اشکال جواب می دهد.
بعد آیت الله حکیم ادامه دادند که الآن حنابله عوض شده اند اما شیعه به حقیقت خود باقی است.
در مقابل آیت الله فیاض نسبت به آینده حوزه ها تردید داشتند و اظهار می کرد که آینده حوزه ها نمی دانیم چگونه خواهد بود؟
حوزه ها از قبل مستقل بوده اند و مستقل باید بمانند، روحانیت اهل سنت وابسته به حکومت است و حکومت وقتی خواسته ای داشت و بر انجام آن اصرار کرده و گفت اگر انجام ندهی معیشتت را قطع می کنم، روحانی هم که عادت به راحتی کرده است نمی تواند از راحتی بگذرد و دینش را می فروشد. الآن آیت الله خامنه ای از ماست، اما نمی دانیم پنجاه سال بعد چگونه خواهد بود؟
به نظر می رسد بیان آیت الله حکیم اقرب به واقع است و با امید و قوت قلب ارائه شده است و بیان آیت الله فیاض همراه با نا امیدی است.
مگر آنکه بین دو بیان اینگونه جمع شود که این دو بیان، اشاره به دو بال پرواز خوف و رجا است، بیان آیت الله حکیم اشاره به بال رجاء است و بیان آیت الله فیاض اشاره به بال خوف است.
خوف غالب موجب سکون و ایستایی است همچنین رجاء غالب موجب سکون و ایستایی است و آیت الله فیاض راه نجات از خوف موجب سکون را استقلال حوزه ها دانستند و مراد از استقلال هم استقلال در معیشت می باشد.
 
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  هیچ توجیهی برای خدعه علی(کرم الله وجهه)نمیتوان کرد آسدهادی 17 31,629 11-فروردين-1402, 14:38
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
Lightbulb بررسی تاریخی-اجتماعی مسأله ی قیام در اندیشه ی شیعه سید محمد صادق رضوی 65 10,067 6-اسفند-1400, 12:07
آخرین ارسال: مخبریان
  فتوای جالب آیت الله شبیری پیرامون حد لواط. عرفان عزیزی 1 1,039 1-فروردين-1400, 15:09
آخرین ارسال: علاوی
  برتری شیعه فاسق از سنی عادل مهدی خسروبیگی 2 1,656 30-ارديبهشت-1399, 17:56
آخرین ارسال: مهدی خسروبیگی
  «کتاب شناسی»  تقريرات ميرزا حبیب الله رشتی از درس شیخ انصاری tallebelm 0 2,092 10-ارديبهشت-1398, 18:05
آخرین ارسال: tallebelm
  نکته ای در مورد بیان غسل در قران خیشه 0 2,068 16-دي-1397, 10:20
آخرین ارسال: خیشه
Information واکنش آیة الله العظمی بروجردی به ولایت فقیه در نماز جمعه سید محمد صادق رضوی 7 10,270 7-ارديبهشت-1397, 23:28
آخرین ارسال: میرزا رضا نائینی
  شروع کتاب البیع توسط ایت الله سید احمد مددی الموسوی السید 1 4,341 14-اسفند-1396, 19:18
آخرین ارسال: 89194
  دیدار با فقها (دیدار با آیت الله ایروانی) meisam 0 3,508 15-شهريور-1396, 08:29
آخرین ارسال: meisam
  دیدار با فقها (دیدار با آیت الله آل راضی) meisam 0 3,279 15-شهريور-1396, 08:27
آخرین ارسال: meisam

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان