امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکته علمی تحلیل تعبیر بعینه در روایات اصاله الحل
#1
برای روشن شدن این که آیا تعبیر بعینه در روایات اصاله الحل ، باعث می شود علم اجمالی نیز مشمول اصاله الحل شود یا این که طبق فرمایش شیخ انصاری در یکی از روایات اصاله الحل ، این تعبیر برای تأکید است نه بیشتر ؛ لازم است منشأ توهم حرمت را در روایات بررسی کنیم که با دیدن صدر و ذیل روایات اصاله احل بسیار واضح است که منشأ توهم همان علم اجمالی سائل بوده است فلذا تعبیر بعینه ظهور واضح و روشنی در شمول اصاله الحل نسبت به موراد علم اجمالی دارد .
پاسخ
 سپاس شده توسط حسین .
#2
چرا توهم موجود در زمان صدور روایت احتمال وجود حرام نباشد که اعم از وجود علم اجمالیست؟
پاسخ
#3
تعبیر بنده موهم این بوده که منشأ توهم در تمام این روایات علم اجمالی است که البته احتمال میدهم این تعبیر همان تعبیر استاد باشد ولی بنده منظورم این است که در روایات اصاله الحل فی الجمله این منشاء توهم وجود دارد مثلا در روایتی از روایات اصاله الحل سئوال از غنمی است که از شیز خوک تغذیه کرده و در گله گوسفدی رها شده و بعد صاحب نسلی از گوسنفدان شده که نا معلوم است که روشن است ناظر به علم اجمالی است .
پاسخ
 سپاس شده توسط حسین .


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نکته علمی  مفاد بعینه در روایات اصاله الحل از نگاه شیخ اعظم مسعود عطار منش 0 11 25-دي-1396, 11:42
آخرین ارسال: مسعود عطار منش

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان