مباحثه، تالار علمی فقاهت

نسخه‌ی کامل: فقه استاد حسینی نسب
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.

فقه استاد حسینی نسب

موضوع‌ها

  1. سیره متشرعه با ظهور رد نمی شود (0 پاسخ‌ها:)
  2. عدم تساوی اطلاق ذاتی و اطلاق مقامی (0 پاسخ‌ها:)
  3. عدم شرطیت امتزاج در تطهیر آب نجس (0 پاسخ‌ها:)
  4. انگیزه های مختلف جعل (2 پاسخ‌ها:)
  5. اخذ به لازمه عرفی چند دلیل( مذاق) در روایات (0 پاسخ‌ها:)
  6. فقه الرضا متعلق به احمد بن محمد بن عیسی نیست (0 پاسخ‌ها:)
  7. ماده دار بودن آب باران (6 پاسخ‌ها:)
  8. توثیق از طریق مدح حمدویه (1 پاسخ:)
  9. عدم نجاست آب قلیل در فرضی که نجاست به اندازه سر سوزن باشد. (3 پاسخ‌ها:)
  10. تقدم استصحاب غالب عرفی بر استصحاب در مغلوب عرفی (11 پاسخ‌ها:)
  11. حجیت فی الجمله مستطرفات سرائر (0 پاسخ‌ها:)
  12. اقسام عناوین در ادله شرعی (5 پاسخ‌ها:)
  13. اشکال به جریان استصحاب در تفصیل بین ترکیب عطفی و نعتی (0 پاسخ‌ها:)
  14. اشکال به قاعده میرزائیه (0 پاسخ‌ها:)
  15. مفاد جمله شرطیه، تقدم رتبی یا تقدم زمانی؟ (0 پاسخ‌ها:)
  16. تفاوت بین اقل و اکثر در کر و اقل و اکثر در تسبیحات اربعه (2 پاسخ‌ها:)
  17. تمسک به قاعده مقتضی و مانع در فرض عدم حالت سابقه (0 پاسخ‌ها:)
  18. اشکال به جواز در صحیحه علی بن جعفر به خاطر خروج از محل ابتلاء (2 پاسخ‌ها:)
  19. دلیل عدم مضر بودن مدرکی بودن در اجماع متلقاتی (0 پاسخ‌ها:)
  20. کاربرد تواتر اجمالی و تفاوت آن با مذاق (0 پاسخ‌ها:)
  21. اشکال به تعویض سند در روایت ابو مریم انصاری (0 پاسخ‌ها:)
  22. نحوه تشخیص علت و حکمت (0 پاسخ‌ها:)
  23. در اطلاق گیری، مراد استعمالی ملاک است یا مراد جدی ملاک است؟ (1 پاسخ:)
  24. حل تعارض روایت ابن بزیع و ابن مسلم در مورد آب قلیل نابع (0 پاسخ‌ها:)
  25. حکم شک در ماده دار بودن آب حین ملاقات با نجس( مثلا شک در تطهیر لباس شویی )1 (2 پاسخ‌ها:)
  26. عدم ملازمه بین طهارت مغسول و طهارت آب (0 پاسخ‌ها:)
  27. استفاده از تناسب حکم و موضوع در روایت غیاث بن ابراهیم (8 پاسخ‌ها:)
  28. اثبات تغیر انتشاری با توجه به روایت سُئِلَ عَنِ الْمَاءِ النَّقِیعِ (0 پاسخ‌ها:)
  29. تفاوت بین فرد نادر و متفاهم عرفی در شمول اطلاق (2 پاسخ‌ها:)
  30. تفسیر درست تغیر تقدیری (2 پاسخ‌ها:)
  31. در استثناء نمی توان از مستثنی اطلاق گرفت (0 پاسخ‌ها:)
  32. جریان اصل عدم زیاده در صحیحه ابن بزیع (0 پاسخ‌ها:)