ارسالها: 100
موضوعها: 45
تاریخ عضویت: آبان 1391
اعتبار:
0
سپاس ها 1
سپاس شده 21 بار در 15 ارسال
بسیاری از بزرگان در ذیل بحث اجتماع امر و نهی و بحث تعارض در صدد بیان تفاوت های تعارض و تزاحم بر آمده اند . حتی در کتب درسی مانند اصول فقه و کفایه هم این بحث آمده است . ان شئت فراجع . ( چون بحث طولانی و اختلافی بود از آوردن آن خودداری کردم ) .
ارسالها: 43
موضوعها: 12
تاریخ عضویت: بهمن 1391
اعتبار:
2
سپاس ها 1
سپاس شده 3 بار در 3 ارسال
4-ارديبهشت-1392, 10:19
(آخرین تغییر در ارسال: 4-ارديبهشت-1392, 10:31 توسط سید محمود فریمانه.)
صاحب کفایه می گوید در تعارض احزاز الملاک فی کلیهما نمی شود اما در تزاحم احراز الملاک فی کلیهما می شود منتهی امکان جعل وجوب برای هر دو نیست( الا به نحو الترتب).
ارسالها: 5
موضوعها: 2
تاریخ عضویت: بهمن 1391
اعتبار:
0
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
به سوال توجه نفرمودید وقتی خطابات شرع موارد تزاحم وموارد تعارض را نگرفت یعنئ در موارد تزاحم وموارد تعارض امر و بعثی نیست محرکیت وجود نداردوقتی که امری نبود چگونه درموارد تزاحم وموارد تعارض کشف ملاک کنیم تابین تزاحم و تعارض فرق بگذاریم؟؟؟؟ ایاباید از طرق دیگر کشف ملاک کنیم؟یاباید فرق دیگری بین تزاحم و تعارض بیان کرد؟یااصلا باب تزاحم داخل باب تعارض است؟((در ضمن امیر عباس عزیزدو کتاب گرانسنگ حوزه: کفایه الاصول واصول الفقه بسیار دقیق وهمه خوشه چین انهاییم))