امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فقه الروایه امسح علی المراره در روایت عبد الاعلی مولا ال سام
#3
اولا بنده عرض کردم که خیلی بعید است که شخص همه ناخن هایش کنده شده باشد با یک زمین خوردن. بنده نمیفهمم که چطور عثرت دلالت بر این معنا میکند که قرینه میگیرد. عثرت یعنی زمین خوردم و با دست به زمین خوردن هم میسازد.
ثانیا این که شما کلام مرحوم فاضل را اوردید، دقیقا بنده میخواستم نتیجه بگیرم که این روایت به درد تایید قاعده میسور نمیخورد چرا که مسح بدل از غَسل ید نیست. لذا میخواستم بگویم که این روایت به درد بحث تعذر اجزا و وجوب باقی نمیخورد. لذا از لحاظ منطقی درست نیست که بفرمایید پس چرا در این بحث مطرح شده است. مرحوم شیخ هم در رسائل مفروض گرفته است که این جا مردم این بدل را میسور میدانند.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: فقه الروایه امسح علی المراره در روایت عبد الاعلی مولا ال سام - توسط خیشه - 2-خرداد-1402, 20:40

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سؤال:  مغیای حتی تعلم در روایت کل شی لک طاهر دلیل 3 7,076 22-آبان-1395, 18:26
آخرین ارسال: hadi

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان