2-خرداد-1402, 20:40
اولا بنده عرض کردم که خیلی بعید است که شخص همه ناخن هایش کنده شده باشد با یک زمین خوردن. بنده نمیفهمم که چطور عثرت دلالت بر این معنا میکند که قرینه میگیرد. عثرت یعنی زمین خوردم و با دست به زمین خوردن هم میسازد.
ثانیا این که شما کلام مرحوم فاضل را اوردید، دقیقا بنده میخواستم نتیجه بگیرم که این روایت به درد تایید قاعده میسور نمیخورد چرا که مسح بدل از غَسل ید نیست. لذا میخواستم بگویم که این روایت به درد بحث تعذر اجزا و وجوب باقی نمیخورد. لذا از لحاظ منطقی درست نیست که بفرمایید پس چرا در این بحث مطرح شده است. مرحوم شیخ هم در رسائل مفروض گرفته است که این جا مردم این بدل را میسور میدانند.
ثانیا این که شما کلام مرحوم فاضل را اوردید، دقیقا بنده میخواستم نتیجه بگیرم که این روایت به درد تایید قاعده میسور نمیخورد چرا که مسح بدل از غَسل ید نیست. لذا میخواستم بگویم که این روایت به درد بحث تعذر اجزا و وجوب باقی نمیخورد. لذا از لحاظ منطقی درست نیست که بفرمایید پس چرا در این بحث مطرح شده است. مرحوم شیخ هم در رسائل مفروض گرفته است که این جا مردم این بدل را میسور میدانند.