ربطی ندارد برادر!
اگر حرج نوعی را بردارد نتیجه اش این نیست که
به طریق اولی حرج شخصی را هم بردارد، دلیل
شما هم که فرمودید امتنانی است عقیم است،
چون امتنان به این معنا نیست که جایی که موضوع
نباشد هم امتنان اقتضاء کند شارع بردارد، منظور
اقایان از امتنانی بودن این است که هم حرج نوعی
باید باشد وهم امتنان؛ نه اینکه اگر حرج هم نباشد،
امتنان باز اقتضاء کند که حدیث جاری شود.
اگر حرج نوعی را بردارد نتیجه اش این نیست که
به طریق اولی حرج شخصی را هم بردارد، دلیل
شما هم که فرمودید امتنانی است عقیم است،
چون امتنان به این معنا نیست که جایی که موضوع
نباشد هم امتنان اقتضاء کند شارع بردارد، منظور
اقایان از امتنانی بودن این است که هم حرج نوعی
باید باشد وهم امتنان؛ نه اینکه اگر حرج هم نباشد،
امتنان باز اقتضاء کند که حدیث جاری شود.