2-اسفند-1396, 01:41
(آخرین تغییر در ارسال: 2-اسفند-1396, 01:41 توسط سید محسن حائری.
دلیل ویرایش: اشتباه کوچک
)
آیا این احتمال نیست که بگوییم «کف الاذی» نه یعنی خودداری از اذیت صادر از خودمان، بلکه یعنی جلوگیری از اذیت صادر از دیگران؟
درست است که به ذهن میزند که «کف» به معنای منع دیگران نیست و به معنای «خودداری» است (واقعا این گونه است؟) اما با توجه به «افضل» بودن چنین کاری، احتمالی که مطرح کردم خیلی معقول میشود.
این که کسی باعث شود اذیتی به رحمش نرسد، بهترین صلهی رحم است. نیست؟
همچنین در این که «کف» به معنای «خودداری» باشد هم شک دارم. همین که خیلی اوقات به صورت «کف النفس» استفاده میشود، نشان میدهد که «کف غیر النفس» هم داریم.
درست است که به ذهن میزند که «کف» به معنای منع دیگران نیست و به معنای «خودداری» است (واقعا این گونه است؟) اما با توجه به «افضل» بودن چنین کاری، احتمالی که مطرح کردم خیلی معقول میشود.
این که کسی باعث شود اذیتی به رحمش نرسد، بهترین صلهی رحم است. نیست؟
همچنین در این که «کف» به معنای «خودداری» باشد هم شک دارم. همین که خیلی اوقات به صورت «کف النفس» استفاده میشود، نشان میدهد که «کف غیر النفس» هم داریم.