امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فساد ضد خاص با انکار بحث ضد
#2
دونکته به ذهن میرسد:
اولا:اینکه فرمودید ازامر مولی معلوم میشود هرکاری غیر از آن درنزدش حزازت دارد خیلی روشن نیست نمیتوان دائمی حکم کرد که دائما هروقت مولی امر به کاری میکند ضدخاص ان درنزد مولی حزازت دارد.ممکن است هردو کار محبوب مولی باشد اما چون محبوبیت یکی بیشتر از دیگری است مولی امر به آن کرده باشد.یکی هفت درجه مصلحت دارد دیگری ده درجه مولی امر به ده درجه کرده این امر دلالت نمیکند که اتیان آن هفت درجه ای درنزد مولی حزازت دارد مثل اینکه درموالی عرفیه مولی میگوید نان بگیر عبد خانه راتمیز میکند درحالی که هردو نزد مولی مصلحت دارد ولی نان گرفتن بیشتر.اینجا مولی میگوید نان میگرفتی بهتر بود این بدین معنی نیست که تمیز کردن خانه حزازت دارد.مولی ممکن است از باب ترجیح ارجح بر راجح این امر راکرده باشد این موجب ایجاد حزازت در راجح نمیشود.
ثانیا:این فرمایش شما مقدمه دیگری هم لازم دارد وآن اینکه نظریه ترتب را قائل نباشیم والا در نزد کسانی که قائل به نظریه ترتب هستند نه تنها عمل حزازتی ندارد بلکه امر هم پیدا میکندو مصحح قصد قربت میشود.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: فساد ضد خاص با انکار بحث ضد - توسط سید حسینی - 18-بهمن-1391, 12:57

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان