امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حمل تعلیلات بر امور ارتکازی
#5
اگر حضرت فرموده بودند نعم یجوز لک ان تتزوجها مطلب شما درست بود که جمله ی بعد صرفا تاکید است. اما به نظر می رسد که هی المصدقه علی نفسها مفهومی اوسع از قبول قول المرءه فی خصوص هذا الامر(مزدوج نبودن) دارد. لذا این جمله کبرایی میشود که نعم یکی از نتائج آن است.آیا همین کافی نیست برای استظهار این که این کبری به عنوان علت نعم ذکر شده است؟
خلاصه هی المصدقه علی نفسها صرفا تفصیل نعم نیست بلکه اعم هست
پاسخ
 سپاس شده توسط سید محسن حائری ، محمد 68


پیام‌های این موضوع
RE: حمل تعلیلات بر امور ارتکازی - توسط محمد 68 - 31-فروردين-1397, 10:23
RE: حمل تعلیلات بر امور ارتکازی - توسط محمود رفاهی فرد - 31-فروردين-1397, 16:24

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان