12-آذر-1397, 14:14
با سلام و احترام و تشکر از جواب شما!
اصاله الحقیقه میگوید:نگام شک در معنای یک لفظ اصل این است که مراد متکلم معنای حقیقی و موضوع له اش باشد.
در مفهوم شرط که شک میکنیم فقط صرف تعلیق جزا بر شرط است یا انتفاء جزا هنگام انتفاء شرط هم هست واینجا طبق اصاله الحقیقه میگوییم معنای حقیقی یعنی صرف تعلیق جزا بر شرط است.وبعد رجوع میکنیم به اصاله الاطلاق..
آیا در قرآن ما به این معنا مفهوم شرط داریم(تعلیق جزا بر شرط همراه با انتفاء عند انتفاء)
اصاله الحقیقه میگوید:نگام شک در معنای یک لفظ اصل این است که مراد متکلم معنای حقیقی و موضوع له اش باشد.
در مفهوم شرط که شک میکنیم فقط صرف تعلیق جزا بر شرط است یا انتفاء جزا هنگام انتفاء شرط هم هست واینجا طبق اصاله الحقیقه میگوییم معنای حقیقی یعنی صرف تعلیق جزا بر شرط است.وبعد رجوع میکنیم به اصاله الاطلاق..
آیا در قرآن ما به این معنا مفهوم شرط داریم(تعلیق جزا بر شرط همراه با انتفاء عند انتفاء)