3-دي-1397, 11:46
(آخرین تغییر در ارسال: 3-دي-1397, 11:47 توسط محمود رفاهی فرد.)
در این متنی از حدیث که نقل کردید، تصریحی به موت نشده و جرح او غیره آمده. آیا اطلاق این تعبیر نسبت به موت واضح است؟ اگر موت هم مد نظر بود آیا بیان نمی شد؟ شاید به اطلاق مقامی فهمیده شود که موت مد نظر نیست. یا حد اقل شمول نسبت به موت مشکوک است. بله در نقل دیگر حدیث موت هم آمده ولی باید دید بین این دو نقل کدام قابل احتجاج است. مضافا این که موضوع این حدیث این است که صرفا دابه را رانده و این منجر به آسیب راکب شده و اصلا شخص قصد آسیب به راکب را نداشته در حالی که در سقط جنین، مستقیما قتل جنین مقصود است