23-دي-1397, 11:09
وجه این نظر چیست؟ و چه طور با مساله ی جواز تمسک به مطلق در ما زاد بر قید جمع می شود؟
اگر مثلا مولی فرمود یجب اکرام العالم و ما به دلیل لبی می دانیم که عالم فاسق واجب الاکرام نیست و تبعا اطلاق عالم در خطاب یجب اکرام العالم مراد نیست، آیا به صرف این به کلی رفع ید از اطلاق خطاب می شود؟
اگر مثلا مولی فرمود یجب اکرام العالم و ما به دلیل لبی می دانیم که عالم فاسق واجب الاکرام نیست و تبعا اطلاق عالم در خطاب یجب اکرام العالم مراد نیست، آیا به صرف این به کلی رفع ید از اطلاق خطاب می شود؟