7-اسفند-1397, 16:14
(آخرین تغییر در ارسال: 7-اسفند-1397, 16:15 توسط سید محمد صادق رضوی.)
(7-اسفند-1397, 10:19)محمود رفاهی فرد نوشته: لکن این بیان هم محل تامل است، سلمنا که مدعی همان کسی است که عقلائیا از او مطالبه ی بینه می شود اما معلوم نیست چنین کسی همان کسی است که قولش مخالف حجت است. لذا مرحوم آقای خوئی در مبانی تکمله ی منهاج و در کتاب اجاره، مدعی را در همین حد تعریف کرده اند(المدّعى هو الذي يدّعي شيئاً على آخر و يكون ملزماً بإثباته عند العقلاء)
و دیگر تطبیق نداده اند بر کسی که قولش مخالف حجت است.
مگه این بیان چه اشکالی دارد؟ آیا مثال نقضی دارید؟