6-آذر-1398, 08:10
آنچه بنده از بیان استاد تلقی کردم :
اولا استاد این ادعا را در خصوص کتب اربعه بیان نکردند ولی در،عبارت شما روی کتب اربعه اصرار دارید و عبارت بنده هم اختصاص به کتب اربعه نداشت.
ثانیا بنده از کلام استاد استفاده نکردم که هر کتابی قرار است تمام مضامین جدید در جمیع کتب را بیاورد بلکه این مقدار فهمیدم که اگر از منبعی اخذ کند مضامین جدید همان منبع را می آورد. بله این سیوال جا دارد که اگر قرار است از تمام منابع اخذ نکند از کجا معلوم مضامین جدید همه اش نقل شده باشد چون وقتی بنا نیست همه منابع لحاظ شود ممکن است منابعی باشد که هیچ مولفی از آن اخذ نکرده است،البته برداشت شما هم از کلام استاد محتمل است!
ثالثا نفهمیدم بین راوی مباشر معصوم بودن و مضمون جدید نقل نشده داشتن چه ملازمه ای وجود دارد؟
اولا استاد این ادعا را در خصوص کتب اربعه بیان نکردند ولی در،عبارت شما روی کتب اربعه اصرار دارید و عبارت بنده هم اختصاص به کتب اربعه نداشت.
ثانیا بنده از کلام استاد استفاده نکردم که هر کتابی قرار است تمام مضامین جدید در جمیع کتب را بیاورد بلکه این مقدار فهمیدم که اگر از منبعی اخذ کند مضامین جدید همان منبع را می آورد. بله این سیوال جا دارد که اگر قرار است از تمام منابع اخذ نکند از کجا معلوم مضامین جدید همه اش نقل شده باشد چون وقتی بنا نیست همه منابع لحاظ شود ممکن است منابعی باشد که هیچ مولفی از آن اخذ نکرده است،البته برداشت شما هم از کلام استاد محتمل است!
ثالثا نفهمیدم بین راوی مباشر معصوم بودن و مضمون جدید نقل نشده داشتن چه ملازمه ای وجود دارد؟