امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فقه الکرونا
#26
آیت الله تبریزیان: کرونا انتقام خدا از اذیت‌کنندگان من است!
آیت الله تبریزیان استاد درس خارج طب اسلامی در مدرسه فیضیه قم در محله نیروگاه قم، مطب، دفتر و دستک مفصلی راه اندازی کرده و به طبابت مشغول بود، افراد زیادی از سراسر کشور به وی مراجعه می کردند و گاهی روزانه بالغ بر ۲۰۰ نفر را ویزیت می کرد.
دفاتر آیت الله تبریزیان استاد درس خارج طب اسلامی در مدرسه فیضیه قم امسال در قم پلمپ شده و وی به مشهد مقدس رفت. 

آیت الله تبریزیان چهارشنبه شب در کانال تلگرامی خود نوشت: 
قم، آیت الله تبریزیان را علیرغم اخلاص و درمان مجانی و یک سال داروی مجانی به مردم شریف ایران و حوزه تقدیم شد، اذیت کرد، حرف های عجیب و غریب زدند و این انتقام خداوند است که قم را متلاشی کرد، آنها گفتند طب اسلامی نیست و نداریم.
، خداوند گفت، قم نیست و نداریم، حوزه علمیه هم نیست و نداریم، برغم این حرف ها، برای او برگشتن به قم و ریشه کن کردن بیماری و برگزاری کلاس های علوم تجربی در کنار فقه و اصول وجود دارد. 

http://www.qomnews.ir/news/86300/%D8%A7%...8%A7%D9%86

+++++++++++++

آسیب‌شناسیِ اخلاقیِ یک باور؛ به بهانه مواجهه‌های مختلف با کرونا

هر که مقرب‌تر است1. حمید از دوستان من است. او همیشه با صاحب خانه‌اش مشکل دارد. چندی پیش، آقای صاحب خانه تصادف کرد و به اتومبیلش صدمه وارد شد. گر چه حمید از آن حادثه ابراز تأسف می‌کرد اما اظهار داشت که این اتفاق به علت ظلمی است که صاحب خانه بر او روا داشته است.

هفته گذشته حمید نیز تصادف کرد و به شدت دچار جراحت شد. تصادف، ناشی از بی احتیاطی خودش بود. وقتی به عیادتش رفتم و به او متذکر شدم که لازم است محتاطانه‌تر رانندگی کنی، با آرامش لبخندی زد و گفت:

هر که در این راه مقرب‌تر است
جام بلا بیشترش می‌دهند (!)

پاسخ دندان‌شکن کائنات
2. چندی پیش مهمانِ رامین بودم. مثل همیشه صحبت از وضعیت محل کار شد. می‌گفت: “امروز یک پیش خدمت را به دلیل بروز اشتباهی کوچک اخراج کرده‌اند. حتی اگر ریشه یابی می‌کردند، مشخص می‌شد که پیش خدمت مقصر نبوده است.”

به او گفتم: “خب چرا با مدیر ارشد صحبت نکردی؟ چرا در مقابل این بی عدالتی واکنشی نداشتی؟ ظاهراً رابطه مدیر ارشد با تو بد نیست و در صورت تذکر به او، احتمالاً تبعات خاصی برای خودت نداشت.”
نگاهش را به سمت بالا سوق داد و گفت: “تو به قانون بازتاب باور داری؟ کائنات حتماً پاسخ دندان شکنی خواهد داشت.”

دار مکافات یا قانون بازتاب
عده کثیری از خداباوران و دینداران بر این باورند که دنیا دار مکافات است و اعمال انسان خواه خوب و خیر باشد، خواه بد و شرّ، بر زندگیِ دنیویِ فاعل موثّر است و علاوه بر پاداش یا مجازات اُخروی، در این دنیا نیز به اعمال او پاسخ داده می‌شود.

از سوی دیگر، هستند خداناباورانی که بر این باورند که قانون بازتاب باعث می‌شود کائنات در برابر رفتار اخلاقی یا غیراخلاقیِ بشر، واکنش نشان دهد و دنیا و امکاناتِ آن، دارای اراده، شعور و قدرت کافی برای پاسخ گویی به اعمال انسان است.
خدا باوران با بیان عبارتی نظیر ” دنیا دکّا دکّا هست ” و خداناباوران با ” قانون بازتاب ” این گزاره را مطرح می‌کنند.
می‌توان این گزاره را به عنوان یکی از باورهای مشترکِ برخی خداباوران و برخی خداناباوران قلمداد کرد و عباراتی که دو طرف برای تشریح باورشان مطرح می‌کنند را ناظر به یک موضوع دانست.
از آنجا که این گزاره ذیل باورهای خردگریز قرار دارد، تلاش برای ردّ یا اثبات آن راه به جایی نمی‌برد. به بیان دیگر؛ این باور، نه اثبات پذیر است و نه ابطال پذیر.

http://www.dinonline.com/content/15821/%...%86%d9%87/

+++++++++++

آیت الله سیداحمد علم الهدی عضو مجلس خبرگان، امام جمعه مشهد و استاد دروس خارج فقه مشهد در خطبه مکتوب نماز جمعه نهم اسفند گفت: برحسب بیانیه‌ای که اعلام شد، اطاعت کرده و نماز جمعه را برگزار نکردیم ضمن اعتقاد به اینکه نماز جمعه فریضه الهی است و در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود. او افزود: درحالی‌که شهر و کشور در قرنطینه نیست و اجتماعات در مشهد در فضای باز و صحن‌های حرم مطهر به‌وسیله مسئولان پزشکی تجویز شده است، تعطیلی این فرضیه الهی توجیهی ندارد.
https://www.yjc.ir/00UTiQ

+++++++++++++

در حالیکه روز قبل طی اطلاعیه ای به مردم قم اعلام شد که جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا نماز جمعه این هفته قم برگزار نمی‌گردد عده ای از مردم قم، امروز پشت در مصلی اقدام به تجمع و برگزاری نماز ظهر و عصر کردند.


[عکس: 2en_gggg_-_copy.jpg]

[عکس: rpsl_er3qvymwoaanv1q_(1)_-_copy.jpg]

++++++++++++++

احمد بن ابی‌الضیاف در کتاب اتحاف اهل الزمان بأخبار ملوک تونس و عهد الامان می‌نویسد: «در شوال سنۀ 1233 (اوت 1818) در مرکزْ (الحاضرة) طاعونی افتاد، و نخستین کس که از آن خبر داد حکیمی نومسلمان از فرنگیان بود به نام رجب طبیب. وقتی این خبر را به بای رساند، فرمان داد که او را چون مجرمان کتک زنند و به زندان افکنند؛ و به سبب دانشش دچار رنج و زحمت شد. دیری نگذشت که طاعون شیوع یافت و دامن بزرگان اهل علم را هم گرفت و شمار کشتگان در مرکز در برخی روزها به بیش از هزار رسید؛ و حدود دو سال دوام داشت … گفتنی است که اروپاییان ساکن تونس در آن سال آسیبی از این بیماری ندیدند و فقط به کنسولگری‌های کشورهای خود مراجعه و ضوابط بهداشتی سختی را اجرا کردند و بیماری به آنان سرایت نکرد.
http://www.dinonline.com/content/15809/%...%87%d9%85/

+++++++++


عَلِيُّ بْنُ جَعْفَرٍ فِي كِتَابِهِ عَنْ أَخِيهِ مُوسَى علیه السلام قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الْوَبَاءِ يَقَعُ فِي الْأَرْضِ هَلْ يَصْلُحُ لِلرَّجُلِ أَنْ يَهْرُبَ مِنْهُ قَالَ يَهْرُبُ مِنْهُ مَا لَمْ يَقَعْ فِي مَسْجِدِهِ الَّذِي يُصَلِّي فِيهِ فَإِذَا وَقَعَ فِي أَهْلِ مَسْجِدِهِ الَّذِي يُصَلِّي فِيهِ فَلَا يَصْلُحُ لَهُ الْهَرَبُ مِنْهُ.
علی بن جعفر گوید از امام کاظم علیه السلام درباره‌ی بیماری «وبا» که در سرزمینی واقع شود پرسیدم، آیا شایسته است که شخص از آن سرزمین بگریزد؟
امام (ع) فرمود: [می‌تواند] بگریزد مادامی که [وبا] در مسجدی واقع نشده که در آن #نماز می‌خواند. پس اگر [وبا] بر اهل مسجدی که در آن نماز می‌خواند واقع شود، شایسته نیست که از آن بگریزد.

مسائل علي بن جعفر و مستدركاتها، ص117
وسائل الشيعة، ج‏2، ص431
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏6، ص122



رُوِيَ أَنَّهُ إِذَا وَقَعَ الطَّاعُونُ فِي أَهْلِ مَسْجِدٍ فَلَيْسَ لَهُمْ أَنْ يَفِرُّوا مِنْهُ إِلَى غَيْرِهِ.
شیخ صدوق -رحمه الله- در معانی الاخبار گوید:
روایت شده چنانچه #طاعون بر اهل مسجدی واقع شود، برای ایشان #جایز نیست که از آن مسجد به سوی جای دیگری #فرار کنند.
معاني الأخبار، ص255
قطع قلم به قیمت نان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق


پیام‌های این موضوع
فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 13:10
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 13:20
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 16:58
RE: فقه الکرونا - توسط مهدی خسروبیگی - 5-اسفند-1398, 14:17
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 16:26
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 16:52
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 17:53
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 18:00
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 6-اسفند-1398, 06:54
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 6-اسفند-1398, 07:05
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 6-اسفند-1398, 07:29
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 6-اسفند-1398, 16:10
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 6-اسفند-1398, 16:26
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 7-اسفند-1398, 14:29
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 7-اسفند-1398, 14:34
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 7-اسفند-1398, 14:36
RE: فقه الکرونا - توسط حسین بن علی - 7-اسفند-1398, 15:37
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 7-اسفند-1398, 19:11
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 7-اسفند-1398, 19:43
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 8-اسفند-1398, 09:55
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 8-اسفند-1398, 14:36
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 8-اسفند-1398, 20:36
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 9-اسفند-1398, 06:03
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 9-اسفند-1398, 17:28
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 10-اسفند-1398, 09:59
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 10-اسفند-1398, 13:50
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 11-اسفند-1398, 08:55
RE: فقه الکرونا - توسط مهدی خسروبیگی - 12-اسفند-1398, 15:48
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 13-اسفند-1398, 14:42
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 13-اسفند-1398, 21:53
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 13-اسفند-1398, 22:27
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 16-اسفند-1398, 11:10
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 16-اسفند-1398, 12:03
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 16-اسفند-1398, 13:18
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 16-اسفند-1398, 16:19
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 16-اسفند-1398, 17:57
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 18-اسفند-1398, 06:03
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 20-اسفند-1398, 13:17
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 20-اسفند-1398, 19:14
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 20-اسفند-1398, 22:49
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 21-اسفند-1398, 21:41

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان