امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عدم اتحاد قضیه ی متیقنه و مشکوکه در استصحاب عدم ازلی
#3
آقای زنجانی حفظه الله مبنایشان دربحث تطبیقات این هست که معیار در تطبیقات بر مصادیق نظر عرف است کما اینکه در فهم مفاهیم معیار فهم عرف است.دلیل آن سکوت شارع است که دال بر رضایت شارع به تطبیقاتی بوده که عرف زمان معصوم انجام می داده مثلا به رنگ خون اعتناء نمی کردند با آبی که مقداری خلیط دارد اموات خود را غسل می دادند برای دفع زکات اگر مقداری خاک در گندم ها بود اعتناء نمی کردند و....ودرجایی از ائمه ردع نسبت به چنین عملی صادر نشده است ولو کان لبان.
مثالی هم که فرمودید راجع به علم باری تعالی و علم زید صحیح نیست زیرا خود عرف بین علم زید و علم  خدای سبحان تفاوت قائل است علم او را محدود می داند وعلم دیگری نا محدود
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: عدم اتحاد قضیه ی متیقنه و مشکوکه در استصحاب عدم ازلی - توسط عرفان عزیزی - 21-اسفند-1398, 12:44

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مثبت بودن یا نبودن استصحاب عدم فرد برای اثبات عدم کلی مسعود عطار منش 1 274 24-آبان-1400, 20:20
آخرین ارسال: علاوی
  بازگشت استصحاب عدم ازلی به استصحاب کلی قسم سوم! عرفان عزیزی 0 776 8-اسفند-1398, 23:07
آخرین ارسال: عرفان عزیزی

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان