17-اسفند-1398, 21:06
اشکال شما را بنده نیز به کلام استاد دارم .اما این جهت جای تامل دارد که وقتی ما برائت شرعیه داریم خارجا اصلا می توان گفت حکم عقل به لزوم احتیاط داریم؟ شاید فرمایش استاد نسبت به نکته ی لغویت ناظر به این فضا باشد که حال که ما برائت شرعیه داریم حکم عقل به لزوم احتیاط لغو است البته نا گفته نماند که برخی اساتید مثل استاد سید احمد مددی ادله ی برائت شرعیه را ناتمام می دانند به خاطر ایرادات سندی و متنی طبق این مبنا بحث حق الطاعه ثمره ی عملیه هم پیدا می کند و این تصحیح هم از کلام استاد لاریجانی ناتمام است