امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ناصواب بودن تقسیم اباحه به از طرف شرع یا از طرف عقل و شرع
#3
اشکال شما را بنده نیز به کلام استاد دارم .اما این جهت جای تامل دارد که وقتی ما برائت شرعیه داریم خارجا اصلا می توان گفت حکم عقل به لزوم احتیاط داریم؟ شاید فرمایش استاد نسبت به نکته ی لغویت ناظر به این فضا باشد که حال که ما برائت شرعیه داریم حکم عقل به لزوم احتیاط لغو است البته نا گفته نماند که برخی اساتید مثل استاد سید احمد مددی ادله ی برائت شرعیه را ناتمام می دانند به خاطر ایرادات سندی و متنی طبق این مبنا بحث حق الطاعه ثمره ی عملیه هم پیدا می کند و این تصحیح هم از کلام استاد لاریجانی ناتمام است
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: ناصواب بودن تقسیم اباحه به از طرف شرع یا از طرف عقل و شرع - توسط عرفان عزیزی - 17-اسفند-1398, 21:06

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اشکال به غایت بودن احضار معانی در ذهن مخاطب برای وضع محمد خداپرست 0 340 20-بهمن-1401, 11:01
آخرین ارسال: محمد خداپرست
  تبیین تفاوت مساله ی حظر و اباحه با برائت و احتیاط درکلام محقق اصفهانی عرفان عزیزی 0 817 13-مهر-1399, 08:53
آخرین ارسال: عرفان عزیزی
  انگاره ی تکلیف بما لا یطاق بودن درفرض عدم علم به تکلیف! عرفان عزیزی 0 933 16-ارديبهشت-1399, 12:22
آخرین ارسال: عرفان عزیزی
  ناصواب بودن وجود مصلحت در خود جعل عرفان عزیزی 0 862 25-فروردين-1399, 23:32
آخرین ارسال: عرفان عزیزی
  ثمره ی بحث تبیین اباحه عرفان عزیزی 0 904 12-فروردين-1399, 07:18
آخرین ارسال: عرفان عزیزی
  اکثر اباحه های واقعی لا اقتضاء می باشند. عرفان عزیزی 0 856 10-فروردين-1399, 11:00
آخرین ارسال: عرفان عزیزی
  انکار اباحه ی واقعی اقتضایی توسط محقق اصفهانی عرفان عزیزی 0 933 1-فروردين-1399, 12:59
آخرین ارسال: عرفان عزیزی
  اباحه ی اقتضایی مطلق ،غرض تکوینی مولاست عرفان عزیزی 0 934 18-اسفند-1398, 22:25
آخرین ارسال: عرفان عزیزی
  نیازمندی امتثال اباحه به قصد عرفان عزیزی 9 3,059 9-اسفند-1398, 14:51
آخرین ارسال: عرفان عزیزی
  اباحه ی از طرف شارع و عقل عرفان عزیزی 0 1,024 8-اسفند-1398, 23:13
آخرین ارسال: عرفان عزیزی

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان