(5-فروردين-1399, 09:08)سید رضا حسنی نوشته: الرواية الأولى: صحيحة عبد الله بن سنان، قال: قال أبو عبد الله عليه السلام: (فِي سُؤْرِ الْمُؤْمِنِ شِفَاءٌ مِنْ سَبْعِينَ دَاء)،
قد يتحفّظ على متن الحديث ليبدو غير مفهوم أو غير منطقي؛ بصرف النظر عن موقف الطب المتحفّظ، إذ قد يُتساءل: ما علاقة الإيمان بمسألة العافية البدنيّة؟ والمؤمن كغيره مبتلى بمختلف أنواع الأمراض؟ ولم نجد أنّ المؤمنين لديهم حياتهم الصحيّة الخاصّة بمحض كونهم مؤمنين
(12-فروردين-1399, 13:45)علی دولت ابادی نوشته: باید توجه داشت که نسبت به استبعاد طب جدید به مساله شرب سور مومن می توان پاسخ
داد که:
فارغ از مباحث معنوی،
اثر دارو نما یا پلاسیبو Placebo در علم پزشکی پذیرفته شده است
بطوریکه تعداد بیمارانی که دارو نما دریافت کرده اند به دلیل مسائل روانی گاهی بیشتر از تعداد بیمارانی بوده اند که داروی واقعی دریافت کرده اند
بنابراین به دلیل اثر روانی آن روی بیمار ممکن است تعداد بیماران درمان شده با سؤر مؤمن می تواند حتی بیشتر از تعداد بیماران درمان شده با داروی واقعی باشد
https://www.isna.ir/news/97071910930/
بطور نمونه فارغ از تردید هایی که در صحت پست های کانال تلگرامی است،
گزارش های کانال های تلگرامی از درمان بیماران کرونایی با درمان های طب اسلامی را از این منظر هم می توان نگریست
نمونه هایی از ادعاهای کانال های تلگرامی در لینک های زیر:
http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=...06#pid7106
http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=...42#pid7142
قطع قلم به قیمت نان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق