25-خرداد-1399, 21:50
(25-خرداد-1399, 21:08)خیشه نوشته: استاد سید احمد مددی فرمودند: این حدیث چنان که باید و شاید توضیح داده نشده. حضرت استاد بزرگوار آیت الله حاج سید احمد مددی ـ حفظه الله ـ بارها و بارها بر این نکته تاکید فرمودهاند که: احادیث ما در مدینه تولید و در کوفه تدوین شدهاند و لذا برای فهم آنها با پیشزمینههای ذهنی سائل و چیزهایی که امام (ع) مد نظر داشتهاند باید فقه اهل سنت در این 2 شهر را بدانیم و بر آن مسلط باشیم: برای مدینه فقه مالک و برای کوفه فقه ابوحنیفه. این را هم بنده اضافه کردم که وقتی شخص به محضر امام (ع) مشرف شده و حکمی را سؤال میکند قاعدتاٌ سؤال وی به تعبیر امروزی در خلأ شکل نگرفته و متأثر از اجواء فقهی معاصران اوست.
ممنون از مطلب تون
ولی متوجه نشدم مطلب فقهی که ارسال کردید چه ربطی به فقه مالک و ابوحنیفه داشت؟
یعنی در کدام قسمت موافقت یا مخالفت با این فقه ها داشته است؟
اون «اضافه کردن» را هم توضیح می دهید یعنی چی؟ یعنی در محضر استاد اضافه کردید؟ یا الآن مطرح می کنید؟
قطع قلم به قیمت نان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق