30-مهر-1399, 08:41
نکته مطلب این است که شما فرض کنید اهم را ترک کرده است و مهم را انجام داده است در این جا چون که اهم ترک شده است و با فرض اهم بودن، مقداری از غرض ترک شده است و این مقداری که ترک شده است قهری است. پس در هر صورت فوت مقداری از غرض قهری است. یعنی اگر اهم را انجام دهد، فوت غرض مهم قهری است و اگر مهم را انجام دهد هر چند که مقداری از غرض اهم فوت شده است ولی باز هم ان مقدار قهری است. بالاخره فرض این است که با ترتب یک امری برای مهم درست کرده اند و فرض این است که اگر مهم را انجام دهد مقداری از غرض اهم فوت میشود ولی این فوت شدن قهری است. پس اگر انجام میداد فوت مقداری از غرض قهری بود پس چرا تعدد عقاب داشته باشد؟