24-آذر-1400, 01:17
(آخرین تغییر در ارسال: 24-آذر-1400, 01:26 توسط alisoleimani.)
اگر شخصی قطع به خمریت مایعی پیدا کند و سپس تجری کند و آن را بنوشد ، و معلوم شود آن مایعی که نوشیده در واقع خون بوده ، در این صورت آیا به خاطر شرب خون مستحق عقاب است ؟ با وجود اینکه علم به حرمت خمری او واقعیتی نداشته و نسبت به خون هم علم به موضوع نداشته است ؟
با توجه به مبنای شیخ (که فرضا) متجری مستحق عقاب نیست ، معلوم می شود که به خاطر تجری مستحق عقاب نیست.
حال آیا بخاطر شرب خون مستحق عقاب است یا نه ؟
با توجه به مبنای شیخ (که فرضا) متجری مستحق عقاب نیست ، معلوم می شود که به خاطر تجری مستحق عقاب نیست.
حال آیا بخاطر شرب خون مستحق عقاب است یا نه ؟