30-آذر-1401, 10:30
یک سؤال که خوب است در تحلیل احتمال اجمالی به آن توجه کرد، این است که امکان ذکر شده توسط استاد، در یک یقین هم وجود دارد، (یعنی اگر انسانی باشد که سابقاً یقینهای زیادی داشته است و بر حسب تجربه دریافته باشد که مثلاً ۳۰ درصد از یقینهایش مخالف واقع درآمدهاند ولی در حال حاضر تنها یک قضیه یقینی دارد) اینجا امکان عقلی وجود دارد که همین یقین خلاف واقع باشد (از خلاف واقع بودن این یقین استحالهای لازم نمیآید) اما اینجا احتمال -ولو اجمالی- داده نمیشود که این یقین خلاف واقع باشد.
چرا در اینجا ذهن فریب نمیخورد و با توجه به امکان، احتمال خلاف نمیدهد و یقین از بین نمیرود؟!!
چرا در اینجا ذهن فریب نمیخورد و با توجه به امکان، احتمال خلاف نمیدهد و یقین از بین نمیرود؟!!