14-خرداد-1402, 22:26
سؤال :
در فرض شک و احتمال آنچه داعویت دارد حکم محتمل است یا خود احتمال؟
محقق اصفهانی رضوانالله تعالی علیه شرط باعثیت حکم را وصول میداند آیا در ظرف احتمال محرکیت برای احتمال قائل نیست؟
اینکه شبهه قبل از فحص مجرای احتیاط است و احتمال رو منجز می دانند با کلام آخوند رضوانالله تعالی علیه که علم را شرط تنجز می دانند چه نسبتی با هم دارند؟ اگر با علم منجز می شود چرا قبل از فحص هم منجز است؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ?
در فرض شک و احتمال آنچه داعویت دارد حکم محتمل است یا خود احتمال؟
محقق اصفهانی رضوانالله تعالی علیه شرط باعثیت حکم را وصول میداند آیا در ظرف احتمال محرکیت برای احتمال قائل نیست؟
اینکه شبهه قبل از فحص مجرای احتیاط است و احتمال رو منجز می دانند با کلام آخوند رضوانالله تعالی علیه که علم را شرط تنجز می دانند چه نسبتی با هم دارند؟ اگر با علم منجز می شود چرا قبل از فحص هم منجز است؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ?