امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جواز اخذ اجرت بر اعمالی که مباشرت در انها شرط است
#3
به نظرم باید اول دید که معنای باطل در ایه چیست؟ باطل عرفی یا شرعی؟ اگر باطل شرعی باشد که خلاف ظاهر است و بحث معاملات است و همچنین شارع تفسیر جدیدی از باطل ارائه نکرده است و همان باطل عرفی را مد نظر قرار داده است. پس باطل به معنای باطل عرفی است. حالا که باطل عرفی بود استاد گنجی میفرماید احتمال صحت هم داشته باشد کفایت میکند چرا که مردم ان را باطل نمیدانند.شاهدش این است که شخصی برای پدرش که از دنیا رفته است اجیر میگیرد تا نماز قضای احتمالی ان را بخواند با این که اصلا معلوم نیست نماز قضا داشته باشد. پس احتمال صحت کفایت میکند نزد عرف.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: جواز اخذ اجرت بر اعمالی که مباشرت در انها شرط است - توسط خیشه - 2-خرداد-1402, 20:34

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دو مبنای اصلی در بحث جواز بدار خیشه 0 23 17-ارديبهشت-1403, 20:54
آخرین ارسال: خیشه
  بحث تکلم در اثنا اقامه و اختلاف روایات و انحاء جمع بین انها خیشه 0 195 18-ارديبهشت-1402, 19:47
آخرین ارسال: خیشه
  شرطیت عدم صحت نماز واقعیه امام برای جواز اقتدا خیشه 0 212 6-اسفند-1401, 18:02
آخرین ارسال: خیشه
  سقوط اذان واقامه در فرض سماع انها عزیمت است یا رخصت خیشه 0 175 1-اسفند-1401, 17:46
آخرین ارسال: خیشه
  اصل عملی در جواز یا عدم جواز تقدیم خطبه های نماز جمعه بر زوال سید رضا حسنی 0 1,719 14-دي-1397, 16:30
آخرین ارسال: سید رضا حسنی

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان